Sterk Schrijfwerk

Klantvriendelijk en duidelijk communiceren

Het positiever verwoorden van de schriftelijke communicatie binnen een organisatie, maakt dat zowel medewerkers als klanten zich begrepen en gewaardeerd voelen. Ik ondersteun bij het schrijven van duidelijke en transparante teksten die aantrekkelijk en eventueel commercieel gericht zijn.

Interne communicatie

Zowel de mondelinge als schriftelijke interne communicatie hebben grote invloed op de sfeer binnen een organisatie en afdeling. Zo kunnen geschreven teksten al snel op een andere manier worden geïnterpreteerd dan ze zijn bedoeld. Het gebruiken van positieve en duidelijke woorden bevordert de onderlinge sfeer en voorkomt irritaties. Ik zorg ervoor dat medewerkers op een stimulerende en positieve manier met elkaar in contact staan.

Externe communicatie

Voor externe communicatie geldt dat je duidelijke, positieve en doelgerichte teksten wilt. Jij weet wat je doet en te bieden hebt en je wilt dit vertalen naar aantrekkelijke en foutloos geschreven teksten. Ik communiceer op een passende manier met klanten en relaties, waarbij ik jouw boodschap verwoord naar een klantgerichte tekst waarin de lezer zich herkent en begrepen voelt.

Wil jij…

 

  • … de communicatie naar je klanten, leveranciers en samenwerkingspartners gericht en duidelijk verwoorden?
  • … je klanten, leveranciers en samenwerkingspartners op een klantvriendelijke manier benaderen?
  • … dat je klanten, leveranciers en samenwerkingspartners zich herkennen in een tekst en zich begrepen voelen?
  • … je medewerkers positief en opbouwend met elkaar laten communiceren?
  • … dat de interne schriftelijke communicatie niet tot irritatie leidt?
  • … de onderlinge verhouding tussen medewerkers verbeteren via positieve communicatie?

“De kunst van communiceren is om te worden begrepen.”